AUDI A8





Cel mai puternic si mai luxos Audi A8 - W12 Long!
Audi a prezentat noi informatii despre varful de gama al noii generatii Audi A8 - modelul W12 cu ampatament marit.
Audi completeaza gama A8 cu cel mai scump, mai puternic si mai luxos model. Este vorba de versiunea cu ampatament marit, care va fi preferata de clientii chinezi, stiut fiind faptul ca asiaticii au o preferinta aparte pentru spatiu in plus la modelele din clasa de lux.
Audi A8 L are o lungime de 5.267 mm, cu 130 mm mai mult decat modelul normal. Ampatamentul a crescut tot cu 130 mm, iar spatiul in plus a fost folosit pentru locurile din spate.
Mai trebuie spus ca masina este cu 2 mm mai inalta decat modelul cu ampament normal, iar cei de la Audi spun ca A8 L este mai lung si mai lat decat principalii rivali.
Deocamdata A8 L este oferit doar cu cel mai puternic motor, W12, dar pana la finalul acestui an masina va putea fi comandata cu toata gama de porpulsoare a modelului A8 cu ampatament normal.
Desi se spunea ca Audi ar putea renunta la motorizarea de varf, cu 12 cilindri, pentru aceasta generatie a modelului A8 din considerente de ecologie si consum, iata ca germanii revin cu o unitate mai mare si mai puternica. Motorul este tot un W12 dar cu cilindreea marita de la 6 litri la 6,3 litri.
Puterea maxima este acum de 500 CP, fata de cei 450 CP produsi de vechiul W12 de 6 litri de pana acum.
Noul propulsor produce un cuplu de 625 Nm de la doar 3.250 rpm. Consumul mediu este de 12 litri/100 km, o reducere insemnata, de 12%, fata de vechiul motor W12 care, la o cilindree mai mica si o putere de 450 CP are un consum de 13,6 litri/100 km.
Audi A8 W12 L accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,9 secunde, iar viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h.
Transmisia este una automata, cu 8 trepte, iar tractiunea este integrala, quattro. Diferentialul central transfera in mod normal 60% din putere puntii spate si 40% catre puntea fata. Daca situatia o cere, pana la 60% din putere este transmisa puntii fata sau pana la 80% catre spate.